در آستانه نشست شورای امنیت/ روسیه بار دیگر با تحریم سوریه مخالفت كرد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، لاوروف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در صورتی كه در شورای امنیت قطعنامه تحریمی علیه دولت سوریه پذیرفته شود، حمایت مستقیم از قیام در این كشور خواهد بود.

وی با انتقاد از موضع غرب در مساله سوریه خاطرنشان كرد: شركای ما بجای آرام كردن مخالفان دولت سوریه ،آنها را به انجام اقدامات بیشتر تحریك می كنند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به درگیری های شدید در دمشق افزود: در این شرایط اگر بصورت یكجانبه دولت سوریه از هر گونه اقدامی منع شود، به معنای حمایت مستقیم از حركت انقلابی (ضددولتی) خواهد بود.

وی خاطرنشان كرد: سیاستی كه بر حمایت از مخالفان بنا شود، سیاست منتهی به بن بست می باشد زیرا كه 'بشار اسد' با اختیار خود از قدرت كناره گیری نمی كند.

لاوروف گفت: اطمینان دارم اعمال فشار بر یك طرف مناقشه در سوریه به معنای كشانده شدن وضعیت به جنگ داخلی و مداخله در امور داخلی یك كشور است.

وزیر امور خارجه روسیه سپس مخالفت كشورش را با قطعنامه پیشنهادی غرب به شورای امنیت اعلام كرد و گفت: روسیه همچنان مخالف قطعنامه ای است كه مسیر برای اجرای عملیات نظامی در سوریه را هموار می كند.

لاوروف خاطرنشان كرد: مذاكرات در این خصوص جریان دارد اما بند هفتم منشور سازمان ملل و تحریم ها علیه سوریه را نمی پذیریم.

وی اضافه كرد: این نتیجه گیری كه اسد باید از قدرت كناره گیری كند، از روی ناتوانی است و به نظر من شركای غربی نمی دانند در این شرایط چگونه رفتار كنند و به چنین اظهارات غیرمنطقی روی می آورند.

لاوروف افزود: شركای خارجی می گویند كه روسیه باید از حمایت از حكومت اسد صرف نظر كند و در آن صورت همه چیز بر سر جای خود قرار می گیرد، اما روسیه اعلام كرده است كه صرفا از دولت اسد حمایت نمی كند.

روسیه بر خلاف كشورهای خارجی كه از مسایل سوریه سوء استفاده می كنند ، با مداخله خارجی در امور داخلی این كشور مخالفت می كند و بارها حمایت خود را از طرح عنان كه در آن بر لزوم حل مسایل سوریه با مشاركت طرف های مناقشه تاكیده شده است، اعلام كرده است.

اروپام/2242**518 **





:: برچسب‌ها: دریا , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: